Vakantie macadonie

Afgelopen week zijn Mike en ik een weekje in macadonie geweest. We waren er beiden nog nooit geweest, maar hadden van verschillende mensen gehoord dat het een mooi land was. We waren beiden wel toe aan een weekje weg dus vetrokken we woensdag 31 augustus in de nacht naar schiphol we vlogen die ochtend vroeg naar macadonie. Na ongeveer twee en een half uur kwamen we aan op het vliegveld van ohrid. We verbleven in een klein dorpje naast ohrid zo ongeveer 10 minuutjes met de taxi rijden. Appartement zag er keurig uit en de eigenaar van het complex was erg aardig! Enig minpuntje was het bed waar we in sliepen die was nogal hard en we zijn thuis een heerlijk zachte boxspring gewend, maar goed voor 8 dagen is het best te doen. Omdat we vroeg vlogen waren we ook voor de middag al in het apartement nadat we onze koffers hadden binnen gezet zijn we even langs het meer gelopen. In macedonie hebben ze geen strand maar een groot meer waar je heerlijk kan zwemmen. We kregen die dag ook wat informatie over het land en verschillende uitstapjes die je kon boeken via de reisleider van tui(waar we geboekt hadden). Normaal gesproken zijn wij wel van dingen ondernemen op vakantie, maar eigenlijk hadden we deze week beiden behoefte om op standje gewoon helemaal lekker niks te doen. We hebben elke dag heerlijk uitgeslapen (nou ja ik heb elke dag uitgeslapen vriend lief was elke dag al om 7 uur wakker) en nadat we hadden gedoucht en aangekleed gingen we of ergens lekker ontbijten of bij het meer liggen. S’avonds pakten we vaak de taxi naar ohrid stad waar je voor 20 euro (ja echt niet te geloven hoor!) goed kon eten en een drankje kon doen op het terras. Maandag zijn we naar een soort van prive ‘strandje’ gegaan waar we ook eerst lekker hebben gegeten en daarna van de zon hebben genoten. Het weer was de hele week goed behalve de laatste volle dag dat we er waren heeft het alleen maar geregend. We wilden nog wel heel graag naar struga ongeveer 20 minuten met de taxi rijden dus dat hebben we wel dinsdag gedaan, maar nadat we wat hebben gegeten en ergens koffie hebben gedronken zijn we weer naar ons apartement gegaan. Het was echt vies weer wat ook niet prettig was om door de stad te lopen. Daar hebben we heerlijk geluierd wat we eigenlijk al de hele vakantie hadden gedaan haha. Ik heb deze week eindelijk weer eens goed kunnen lezen (de laatste tijd kon ik de concentratie niet vinden om te lezen) en Mike heeft ook twee boeken gelezen. We hebben genoten van het weer van het niks doen en vooral van elkaar! Ik kan met recht zeggen dat een vakantie je relatie echt weer goed doet! We hebben het heerlijk gehad. Als we er ooit nog eens naar toe gaan zou ik alleen wat meer van het land willen zien. Maar eens een vakantie heerlijk niks doen is ook wel eens fijn!

Dit was het vakantie verslag, zijn jullie wel eens in macadonie geweest? Of hebben jullie een andere fijne vakantie bestemming? Laat een reactie achter bij de comments.